Заява про визначення обсягу СЕО

  • 39

 Єдина екологічна платформа "ЕкоСистема" Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 29.10.2024 р. Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі No 29-10-10846-24 Замовник:
Підберізцівська сільська рада (22372802)
1. Назва документа державного планування:
Внесення змін до генерального плану с. Підберізці Львівського району Львівської області
2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Проєкт внесення змін до генерального плану с. Підберізці визначає: потреби в територіях для забудови та іншого використання; обґрунтовує доцільність зміни межі села; пріоритетність забудови та іншого використання території; межі функціональних зон, пріоритетні та допустимі види використання території; планувальну та композицію забудови; загальний стан довкілля, фактори, що його формують, а також містобудівні заходи щодо поліпшення санітарно-гігієнічного стану території, що мають обмеження (природоохоронні, санітарно-гігієнічні, інженерно-будівельні) їх використання. Зміни до генерального плану вносяться в частині збільшення площі населеного пункту, розрахунків обсягу житлового будівництва, пропозицій щодо розташування громадських підцентрів, організації виробничих зон та територій інженерної та транспортної інфраструктури, а також пропозицій щодо розташування територій рекреаційного призначення. Проєкт внесення змін до генерального плану с. Підберізці розробляється відповідно до Рішення Підберізцівської сільської ради Львівського району Львівської області No1029 від 11 жовтня 2021 року з врахуванням Схеми планування Львівської області та Стратегії розвитку Підберізцівської територіальної громади на період до 2027 року. Проєкт розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Підберізці – село в Україні, в Львівському районі Львівської області. Площа села –

789,6200 га. Кількість населення становить 1165 особи. Орган місцевого самоврядування – Підберізцівська сільська рада ТГ. Сусідніми населеними пунктами с. Підберізці є: з півдня с. Чишки та с. Чижиків, з східної сторони с. Верхня Білка, з північної сторони с. Підгірне та с. Миклашів, із західної сторони м. Винники. Розроблення передбачає формування проектних рішень на всю територію населеного пункту. Генеральним планом передбачено розташування виробничої забудови, розвиток інженерної та транспортної інфраструктури, розміщення закладів та установ обслуговування, комерційного призначення, влаштування територій рекреаційного призначення та житлової забудови. Окремі види діяльності можуть відноситися до таких, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля. Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. На наступних етапах проєктування буде визначено чи внесені змін до генерального плану належать до переліку об’єктів планованої діяльності щодо яких законодавством України передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.
4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
а) Розробка Проєкту внесення змін до генерального плану не матиме значного впливу на довкілля та здоров’я населення, геологічне середовище, на флору та фауну, а також сприятиме забезпеченню оптимізації функціонального призначення території, розвитку інфраструктури, покращення умов життєдіяльності населення в тому числі і стану довкілля. В ході проведення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: - ґрунтове середовище; - повітряне середовище; - водне середовище; - стан фауни, флори, біорізноманіття; - кліматичні фактори; - безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я. Ймовірний вплив на атмосферне повітря відбуватиметься на етапі проведення підготовчих та будівельних робіт та під час експлуатації проектованих будівель та споруд внаслідок створення стаціонарних та пересувних джерел викидів забруднюючих речовин. Ймовірні ризики впливу на водне середовище можливі за умови неналежного функціонування локальних очисних споруд. Потенційними джерелами забруднення ґрунтового середовища є випадкові проливи пального при користування транспортними засобами, а також акумулювання забруднювальних речовин з викидів у атмосферне повітря виробничими об’єктами. Серед ризиків впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування можна віднести: якість атмосферного повітря на ділянках впливу автотранспорту та під час експлуатації проектованих виробничих об’єктів. б) В ході здійснення стратегічної екологічної оцінки мають бути оцінені ймовірні наслідки від реалізації проєктних рішень документу державного планування на природоохоронні території. в) Зважаючи на географічне положення території опрацювання та характер планованої діяльності, транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень генерального плану для довкілля приграничних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
Аналітичне дослідження основних соціально-економічних і демографічних тенденцій у ретроспективі останніх років та, відповідно, моделювання соціально-економічного ландшафту (взаємонакладання стійких у часі чинників впливу) дали можливість сформувати такі альтернативи: Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування. У разі незатвердження документа державного планування, та відмова від реалізації проєкту призведе до неможливості розвитку економіки населеного пункту, як продовження поточних тенденцій щодо стану довкілля. За даним

варіантом подальший стабільний розвиток населеного пункту є, очевидно, проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови. Альтернатива 2: Передбачення у проєкті подальшого перспективного розвитку населеного пункту. Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну оцінку.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Ключовим завданням у виконанні СЕО проєкту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно- правових умов реалізації рішень проєкту. Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень генерального плану загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та населення середовища існування. Під час проходження процедури стратегічної екологічної оцінки необхідно провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного та стабільного соціально-економічного розвитку населеного пункту та підвищення якості життя населення. Для розробки Звіту про стратегічну екологічну оцінку необхідно використовувати наступну інформацію: - доповіді про стан довкілля; - статистичну інформацію; - фонові та лабораторні дослідження стану довкілля; - дані моніторингу стану довкілля; - оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля; - пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
У ході виконання СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації проєктних рішень на довкілля та стан здоров’я населення комплекс яких включає: – ресурсозберігаючі заходи (збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.); – планувальні заходи (функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.); – охоронні заходи (моніторинг території зон впливу при реалізації проєктних рішень).
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів: – зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; – характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); – характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); – екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); – зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативного впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються документа державного планування; – опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; – заходи, що

передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; – обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); – заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; – опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності); – резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Підберізцівська сільська рада (81146, Львівська обл., Львівський р-н, с. Підберізці, вул.Т.Шевченка, 25, ел. пошта: pidberizcivskarada@gmail.com). Строки подання – 10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Проект внесення змін до генерального плану с. Підберізці, Підберізцівської сільської ради територіальної громади, Львівської області (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).
10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
Громадські локіції від 29.10.2024
Замовник/Уповноважена особа замовника:
Підберізцівська сільська рада (22372802)/Скакун Любомир Олегович